Den 23 December!

Nu har Julen 2017 firats!
Jag är sent ute men tänkte ändå att jag bloggar lite om julafton och dagarna närmast julafton :). Den 23 december var en fixar-mys-dag. Vi (några nära och kära), samlades hos min Morfar. Det städades, vi dekorerade ett pepparkakshus, lekte och busade :)

Jag hade en passande huvudbonad, vilket jag inte var ensam om. Dom yngsta hade också luvor, vi var helt klart coolast ;) :P
 
 
Det fanns en hel del godis för alla eftersom att min Morfar hade fått en fel-leverans som han fick behålla.
 
 
OMG en tomtenisse :O!
 
 
Pepparkakspyssel :)
 
 
När kvällen började närma sig så åkte en del hem. Mamma, mina Syskon, Morfar och Jag var kvar och så var ju min hund Tjorven och Morfar katt där också. Jag och Morfar somnade i varsin del av soffan. Min syster tog också en liten lur. Senare väcktes jag och min syster av Morfar (som gick upp tidigare). " Mina duvor, mina änglar nu är det dags att vakna, snart är maten klar", så väckte han oss ♥. Det va så mysigt och fint liksom. Ett såntdär ögonblick som jag kommer komma ihåg ♥. Vi vaknade till och sen åt vi julmat :). Efteråt gick jag hem en stund för att slå in julklappar samtidigt som uppesittarkvällen började, mysigt! När jag var klar gick jag till dom andra igen.
 
Min julklappsinslagning.
 
 
Julbus med katten :)!
 
 
Jag klädde Morfars gran för det var ingen annan som orkade, men det var okej för mig :)
 
 
När jag var klar satte jag mig i soffan med dom andra och Bingolotto.
 
 
Min Älskling låg bredvid 
 
 
Vann inget men det var mysigt som vanligt! Innan jag la mig så åt jag en skinkmacka med nygrillgerad julskinka (såklart.) ;). Avslutar inlägget med en bild på Mammas färdigklädda julgran, precis som utlovat :).
 
 

Kommentera här: