Första December och Hej!

Hej allihopa, Välkomna till min Julblogg!
Jag bestämde mig för att starta denna blogg eftersom att jag älskar julen! Jag har en "vanlig", blogg också (rosendahlgrensandra.blogg.se), men den räcker liksom inte till, ville skapa en blogg där jag kan nörda i mig totalt i julen :), där designen är julig och man gör inlägg om juliga småsaker som man kanske annars inte hade gjort. En del juliga inlägg och julkänsla kommer ju infinna sig i min "året-runt-blogg" också, men här kommer det glittra som starkast :).
 
1 December idag äntligen :)!!
Tro det eller ej men jag hade liksom glömt att det skulle bli december idag... Jag hade fokus inställt på söndag och Första Advent.. Men Decembermorgonens intåg kom som en mysig överaskning :). Jag kunde inte sova inatt och framåt morgonen låg jag kvar i sängen och tittade på tv. Jag hamnade på svt 1 och "Morgonstudion", kan tycka att det är mysigt med olika morgonshower, speciellt på julen. Programledarna sa något i stil med "God Morgon och välkomna till denna första December! Nu är ni säker många som sitter och väntar på Julkalendern som börjar alldeles strax!" Då blev jag lite barnsligt, pirrigt glad och stannade såklart kvar och tittade på "Jakten på tidskristallen", som årets Julkalender heter. Det är ju lite sci fi tema på den vilket jag inte är ett stort fan av men vi får se hur dom gör det. Kolla första avsnittet här om ni missat :).
 
Så Välkomna igen och Välkommen Julen!
 
 

Kommentera här: