Första Advent!

I söndags var det ju första Advent!
Den vart inte riktigt som jag hade tänkt... Jag var hemma hos Morfar och hjälpte honom med julbelysningen först. Sen pysslade jag med lite "måste-grejer" hemma. På kvällen var det meningen att jag skulle glöggmysa lite med Mamma, men jag kände mig krasslig, så sov istället. Vaknade senare, mådde bättre då och tog ut hunden på en liten runda. Allt var täckt av glittrande frost! Sånt blir jag lite lycklig av. Jag älskar ju glitter! Vart man än tittade så glimmade det så vackert i ljusskenet från min lampa (mobilficklampan), så bev på bättre humör efter det. Väl inne igen så satt jag i soffan framför tv:n med filt, djuren och lite glögg med lussebulle :). Så blev rätt mysigt tillslut.
 
När hela ens värld glittrar.
 
 
Vackra frostmönster på en bilruta som jag gick förbi.
 
 
 Flaggstångsgran.
 
 
Alkoholfri glögg, med oskollade mandlar... he he.
 
 
Och första ljuset.
 
 
Det var min Advent det. Hoppas att ni hade det mysigt!

Kommentera här: