Juldipp...

Även om jag älskar julen..
Så blir jag ofta besviken och deppig under den. Allt blir inte riktigt som man vill ni vet, man hinner inte med allt juligt som man hade velat göra. Man saknar folk, stressar och ja en massa såna saker. Men försöker att bara va glad för det som fungerar, det jag har och det som är fint, och så finns ju alltid hoppet om att det blir bättre nästa år. Många kanske tycker att det är fel eller ohälsosamt att tänka på nästa år nu, för visst man ska leva i nuet, och man kanske bara blir besviken för det går inte att uppnå det som man drömmer om, det kanske är för perfekt. Det ligger väl något i det men jag tycker ändå om att planera och drömma, samtigt som man får försöker nöja sig med det "operfekta" om det inte blir som man tänkt sig :). Lite av det vanliga livet mitt i all julmagi, men känner som jag gör och tänkte att jag lika gärna kan skriva det eftersom att det är en realistisk del av julen som många upplever.
 
Kram på er allihopa, Ta vara på så mycket julmagi som det bara går! 
 
 

Kommentera här: