Första Advent!

Glad Första Advent Allihopa!
Jag började min morgon som igår med frukost i sängen och Julkalendern. Längtar tills man börja komma in i den lite mer. Verkar fortfarande lovande och det är ungefär samma åsikt som dom flesta har vad jag har hört i alla fall 😊. Efter frukostmyset och lite julbloggsläsande, så var det dags att hjälpa Morfar med hans flaggstångsgran.. Alla som har varit involverade i uppsättning av den typen av julbelysning, vet ju att det inte är det lättaste eller roligaste alla gånger.. Blir ju alltid lite trassel hur noggrant man än paketterade den förra året. Jag var i alla fall först på plats och utnämde mig själv till chef av "projektet" 😋. Jag domderade och dom andra gjorde som jag sa, är ju liksom ingen idé att alla springer runt med varsin slinga så att trasslet blir ännu värre. Måste nog erkänna att jag förlorade humöret lite grann stundtals... Men i alla fall, vi fick upp ski..., flagstångsgranen till slut och den är ju fin och mysig när den väl är uppe 😊😌
 
Sedan gick jag vidare med att pynta inomhus, närmare bestämt i min lilla stuga. Bor dock inte där för tillfället eftersom att jag har haft vattenläcka 😞, men snart ska jag nog kunna flytta in igen, hoppas på den här veckan faktiskt 😃! Pyntade i alla fall där, så att det ska va fint och mysigt när man kommer hem igen. Var där i flera timmar. städade fixade och pyntade. Hade julmusik på hela tiden också! Senare på kvällen tände jag första ljuset med Mamma. Drack lite glögg (alkoholfri), och åt en pepparkaka. Luktar så mycket jul när man öppnar glöggflaskan, så mysigt!
 
 
Flaggstångsgran under upphängning..
 
 
Och när vi till slut fick den på plats!
 
 
Min egna belysning, Betlehems stjärnor. Skulle vilja ha en till stjärna där med strålar
 
 
Tände ljus en stund också i min ny-jul-pyntade golvljusstake
 
 
Brukar pynta den med snöflingor. "Lite för mycket", tycker kanske en del. Men jag gillar det, älskar hur dom glittrar 😍 
 
 
Satte upp en granslinga framför dvd-hyllan också. På översta hyllan ser ni dom flesta av mina julfilmer
 
 
Första ljuset brann 💖
 
 
 Och jag åt pepparkaka och drack min glögg
 

Kommentarer:

1 Annie:

Vad jobbigt att inte kunna bo hemma under december... Hoppas du kan flytta tillbaka snart!

Svar: Ja det är ju det, kan inte njuta riktigt fullt ut liksom :/… Tack :), tror det blir snart faktiskt :)!
Sandra RD

Kommentera här: