Väder, Julhandel och Julpynt!

Hej!
Nu kommer ett inlägg om i onsdags, då var det lite kallare. Vädret har ju väldigt svårt att bestämma sig.. Men ingen snö än. Vill gärna ha snö under julen så vackert och mysigt. Men inte för mycket 15-20 centimeter räcker 😉. Skulle kolla lite affärer med Mamma, men innan var jag tvungen att gå på ett jätte jobbigt möte.. Mådde inge vidare efteråt. Gick runt lite där det inte va så mycken folk, i väntan på att bli uplockad av Mamma. Sen pratade vi en stund i bilen innan vi åkte till "Forum" för att checka lite julklappar och lite annat sånt. Försökte att bara glömma mötet och njuta av juliga dekorationer och julmusiken som spelades i affärerna. Älskar när dom spelar julmusik när man handlar, riktigt mysigt! Fast såg ett inslag på nyheterna om att dom som jobbar i affärerna kan tycka att det blir för mycket och det kan man ju också förstå, dom är ju där hela dagarna. Finns ju bara ett visst antal jullåtar också så ja, jag förstår dom.
 
Såhär såg vattenpölarna jag stötte på, ut
 
 
Men ni vet väl vad man måste göra med sånna.... 😋
 
 
I köpcentret blev jag kär i ganska många juldekorationer på "Indiska". Kolla den här stjärnan liksom! Kostade dock 600 😩
 
 
Den här va söt också, lite mer överkomligt pris (80), men väntar ändå
 
 
Dom här var ju underbara också. 200 kostade dom tror jag
 
 
Det var fint pyntat i skyltfönstret också
 
 
Det stora pyntet i själva gallerian var sponsrat i år.. Lite b tycker jag, mycket finare förra året!
 
 
Så svårt att hitta julklappar till en del.. men hittade några förslag som jag ska tänka över. Den här ljusstaken från "Lagerhaus", är väldigt fin i alla fall, den vill jag ha! 😍
 
 
Efter nån timme, kanske två. Lämnade vi varuhuset för att handla mat. Mötes av den här vackra vinterhimlen när vi kom ut
 
 
På "Ica Maxi" spanade jag in glittret. Vitglansigt var det modernaste, kan va fint på rätt ställe!
 
 
Dom hade dekorerat med kransar i taket, fint också 🙂
 

Kommentera här: